Ge era kunder ett lojalitetsprogram

26 maj 2021 Lily_Hansen

Hur tänker man egentligen som kund? När man har ett eget företag kan det vara svårt att veta hur man ska göra. Men egentligen ska man bara tänka hur man själv tänker, för trots allt är man ju själv kund någon annanstans. Så vad är det som gör att man återgår till samma butik hela tiden?

Jo, men såklart är det personalen, en trevlig personal och ägare är alltid rolig att stötta. Eller är det så? Visst har det en del i det, men många tömmer inte plånboken på dåliga saker om man inte gillar dem. Så bra personal och saker av god kvalitet till ett bra pris. 

När man handlar är det också kul att se hur många poäng man lyckas samla på en månad, om butiken har det systemet. Men det är en sak som är väldigt lockande för kunderna. Med ett lojalitetsprogram låter man kunder tjäna poäng när de handlar hos en.

 

Ett system du är nöjd med

Man vill ha ett system som funkar bra både för er i butik, men även för kunderna. Hur vill ni att poängen ska funka? Ska de få en rabatt? Eller ska de få pengarna tillbaka, kanske nedsatta varor? Det finns många alternativ att välja mellan och det är helt upp till er. Kolla igenom de olika alternativen och fundera på vad ni vill ha. Ni kan också välja att lämna bort allting.

För att få fram det bästa upplägget för er kan det vara skönt att få lite extra hjälp. Att skapa ett lojalitetsprogram är inte det enklaste. Man kan behöva hjälp på vägen. Som tur är finns det företag som kan göra det åt en. Det blir en win-win för alla inblandade. Ni är nöjda och era kunder är nöjda och återkommer gärna till er butik för att handla ännu mer.

Fler nyheter