Finns du digitalt?

24 maj 2021 Lily_Hansen

Vad du än har för verksamhet behöver du synas. Och med synas, menas synas digitalt. Finns du inte digitalt, finns du inte. Något tillspetsat kanske, men faktum är att idag sker en majoritet av alla sökningar i någon digital sökmotor. Dyker ditt företag inte upp bland resultaten, ja, då  “finns” du inte. 

Det har blivit i det närmaste oumbärligt för företag och verksamheter att ha en digital adress, en sida som berättar vem du är, vad du gör och hur man kan nå dig. Har du en verksamhet som innhåller försäljning, har du möjlighet att lägga upp ditt utbud på nätet och även sälja online. Även om du har en fysiskt butik eller lokal, kan du använda din plattform som ett digitalt skyltfönster.

 

Digital plattform – oumbärlig för att synas

Många som driver en verksamhet använder sig av sociala medier, det kan vara Instagram, eller Facebook, men det får man se som reklam för själva kärnverksamheten. De kanalerna puffar för din butik eller tjänst. 

Själva verksamheten bör ligga på en egen plattform. Oavsett vad du behöver för lösningar på din sida, kan du få hjälp att skapa exakt den plattform du vill ha. Att bygga en hemsida med e-handelslösningar till exempel kräver mer än att sköta ett Instagramkonto. Ta hjälp av en Webbyrå i Stockholm för att skapa din digitala närvaro. 

 

Sälj globalt med hjälp av e-handel

Det är inte bara själva tekniken bakom en e-handelssida som kommer få fart på din försäljning. Det är också strategier kring sökbarhet, sökord, betallösningar, digital marknadsföring och närvaro, som en professionell webbyrå kan hjälpa dig med. 

En investering som handlar om att bli synlig och konkurrera på en allmän marknad. Väl inne på din hemsida, ska kunderna också känna att sidan är logisk och enkel. Användarvänlighet är en viktig komponent för att få återkommande besök.

Fler nyheter